An investigation into the relationship between motivations and language learning strategies of first-year students at faculty of electrical engineering technology, Hanoi University of Industry

Other Titles: Nghiên cứu về mối quan hệ giữa động lực học và chiến lược học ngôn ngữ của sinh viên năm nhất khoa Điện, trường Đại học Công nghiệp Hà Nội
Authors: Quách, Thu Hương
Keywords: Động lực học
Chiến lược học
Ngôn ngữ
Issue Date: 2017
Publisher: H. : Đại học Quốc gia Hà Nội
Abstract: This study investigates into the relationship between motivations and language learning strategies in the context of learning English as a second language of first-year students at Faculty of Electrical Engineering Technology, Hanoi University of Industry. The participants included 100 non-English major freshmen. The data were collected from survey questionnaires and interviews with 10 students. The results show that the students had strong instrumental orientations and integrative orientations. It is suggested that they focused mainly on practical benefits and communicative purposes. In terms of learning strategy, participants used social and cognitive strategies most frequently; on the other hand, the use of compensation strategies gained the least attention. Moreover, there were significant correlations among types of motivation and learning strategies which were consistent to previous studies. From the findings and discussion based on data collection, some pedagogical implications, limitations and recommendations for further studies were included in this research.
Description: 44 p.
URI: http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/54413
Appears in Collections:ULIS - Master Theses

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

So sánh quy định của Bộ luật hình sự Việt Nam và quy định của Bộ luật hình sự một số nước về tội rửa tiền : Luận văn ThS. Luật: 60 38 01 04

Dạy học các phương pháp tìm giá trị lớn nhất –nhỏ nhất của biểu thức nhằm phát triển khả tìm lời giải ngắn gọn và xây dựng bài toán mới cho học sinh. Luận văn ThS. Lý luận và phương pháp dạy học bộ môn Toán học : 60 14 01 11

Xác định nhôm từ dung dịch thẩm phân máu đậm đặc trong điều trị suy thận bằng phương pháp quang phổ hấp thụ nguyên tử không ngọn lửa : Luận văn ThS. Khoa học vật chất: 60 44 01 18