Students’ perceptions and practices of learner autonomy in learning English reading comprehension – An exploratory study at a private university in Bac Ninh province

Other Titles: Nhận thức về tính tự chủ và thực tế thực hiện của sinh viên trong học tập kỹ năng đọc hiểu tiếng Anh – Nghiên cứu tại một trường đại học dân lập tỉnh Bắc Ninh
Authors: Nguyễn, Thị Nga
Keywords: Tiếng Anh
Sinh viên
English reading comprehension
Issue Date: 2017
Publisher: H. : ĐHQGHN
Abstract: Learner autonomy has been considered as a desirable goal of learning and teaching practice, especially in the field of language learning for it benefits learners in numerous ways and enhances learners’ chance for success in learning a language. In Vietnam, a considerable amount of research projects has been devoted to investigate different aspects of learner autonomy; however, few of them involve the learner’s perceptions of the concept. This study, therefore, is an attempt to explore the extent to which the students in a provincial private university understand the concept of learner autonomy and the extent to which their beliefs about the construct are manifested in their learning of English reading comprehension. With the nature of an exploratory research, the current study employed questionnaire survey, learners’ learning diaries, and focus group as the main data collection methods. The findings from the study has revealed that the major perception of learner autonomy in this context relates to ‘taking the initiative’ in learning, especially in self-study and the students are highly dependent on their teachers in learning English reading comprehension. In addition, there is an alignment between the students’ understanding of the concept and the realization of learner autonomy in their actual practice of English reading comprehension with few autonomous activities performed.
Description: 109 p.
URI: http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/54416
Appears in Collections:ULIS - Master Theses

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

So sánh quy định của Bộ luật hình sự Việt Nam và quy định của Bộ luật hình sự một số nước về tội rửa tiền : Luận văn ThS. Luật: 60 38 01 04

Dạy học các phương pháp tìm giá trị lớn nhất –nhỏ nhất của biểu thức nhằm phát triển khả tìm lời giải ngắn gọn và xây dựng bài toán mới cho học sinh. Luận văn ThS. Lý luận và phương pháp dạy học bộ môn Toán học : 60 14 01 11

Xác định nhôm từ dung dịch thẩm phân máu đậm đặc trong điều trị suy thận bằng phương pháp quang phổ hấp thụ nguyên tử không ngọn lửa : Luận văn ThS. Khoa học vật chất: 60 44 01 18